انگیزه‌های تکه‌پاره :: چم به معنای رود

چم به معنای رود

می‌شه بریم یه جا، زندگی نمیره؟

انگیزه‌های تکه‌پاره

هرچند بیشترمون معتقدیم که نباید کسی بابت ویژگی‌های انتسابیش تشویق یا تنبیه بشه، اما یه ویژگی‌های انتسابی‌ای هستن که بابتشون خیلی تشویق و تحسین می‌شیم. مثلا استعداد داشتن توی چیزایی که جامعه دوست داره، مثل استعداد حفظیات یا ریاضیات. این استعدادا باعث می‌شه شاگرد اول بشیم و همه برامون به‌به و چه‌چه بکنن و فکر کنیم شاخ غول رو شکستیم.

فکر می‌کنم این تائید و تشویق‌ها، باعث می‌شه یه رضایتِ سطحی رو حس بکنیم. نتیجه؟ به جای تلاش برای کارایی و شکوفایی، قانع می‌شیم و می‌شینیم سرِ جامون.

 

یاد یه حرفی می‌افتم که مجتبی شکوری می‌زد، در موردِ این که از آرزوها و هدف‌هاتون زیاد حرف نزنین، چون که «وصف العیش، نصف العیش». همین حرف زدنه خودش لذت‌بخشه و باعث می‌شه یه لذتِ سطحی رو تجربه کنیم و راضی بشیم و بشینیم سرِ جامون.

 

نمی‌دونم، اما نهایتا سوالی که از خودم دارم اینه که «اگه مجبور یا معتاد نباشی، چقدر حاضری تلاش کنی؟ مطمئنی فضیلتی هست در این تلاش کردن؟»

حرفای من ایهام ندارن دیگه رسما وارد فاز کژتابی شدم :))

همه‌ی کامنتم در جواب جمله آخرت بود. اگه فضیلتی نباشه یا معتاد نباشی یا به به و چه چه دیگران نباشه خودت با چی حالت خوبه؟ برای فرار از این چرخه ی روزمره جسارت بزرگی لازمه که خیلیا ندارن. سعی کردم شرایطی رو توصیف کنم که ممکنه آدم یهو به خودش رجوع کنه...

اوهومممم گرفتم الان، گرفتم الان.
نمی‌دونم چطوری این رو منتقل بکنم که «خیلی جالب گفتی». خیلی جالب گفتی واقعا. آخه دقیقا کیسِ خودم توی ذهنم بود و الان که به حرفت فکر می‌کنم،‌ قشنگ یه چیزای جدیدی رو دارم می‌بینم.

مثلا دو سه ماه آف داری! بدون اینکه بعدش فشار کار یا درس داشته باشی یه آف آروم و بی دغدغه...

بحث اینه که توی همچین شرایطی سراغ چی میری... بعد از یه استراحتی که سرحال شدی چه کاری حالتو خوب میکنه و خودتو براش خسته میکنی؟! تو مال اون زندگی هستی! :) 

برای شخص من که همچین موقعیتی نیست واگه بخوام صادق باشم و تصورم رو بگم فک میکنم تایم زیادی رو به یللی تللی میگذرونم و بعدش میرم سراغ ادبیات و سفر و سفر و سفر و خب دلم برای جراحی تنگ میشه با همه فشار های رزیدنتی...

هممم فهمیدم حرفتون رو، ولی مطمئن نیستم که منظورت رو هم درست فهمیده باشم. منظورت اینه که «اگه توی همین چرخه‌ای که داریم خوشحال باشیم، چه دلیلی داره که بخوایم کارِ فراتری بکنیم؟» که نمی‌دونم باهاش موافقم یا مخالفم.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan